torsdag den 28. marts 2013

Påske cupcakes

Jeg har lavet disse påske cupcakes og jeg er vild med dem

De er anderledes, nuttede og sjove. Det er næsten lige før, at man ikke nænner at sætte tænderne i dem, men også kun næsten ......




Fuglene er lavet i fondant. Du kan bruge en hvilken som helst cupcake opskrift. Jeg har kommet frosting på rundt langs kanten med en tyl og derefter pyntet med "grene", som giver det fine redelook. "Grenene" er revet kokos, som har været en tur i ovnen, se tutorial nederst i dette indlæg



 Sådan laver du "grenene" til reden



Frem med hammeren 


Efter et par slag ser kokosnødden nu sådan ud. Du kan løsne kokoskødet forsigtigt med en kniv


Jeg rev kokoskødet med en kartoffelskræller og strøede dem ud over et stykke bagepapir


Bag dem i ovnen ved ca 150 gr i ca 5-10 min. til de er flot gyldne. Hold øje med strimlerne, lige pludselig er de færdige

3 kommentarer: