torsdag den 29. november 2012

Krydrede æblemuffins

Disse æblemuffins er helt sikkert et godt bud på smagen af jul. Bagte æblestykker i en luftig dej med kanelsukker - lyder det ikke som jul? 


De smager vidunderligt både lune som afkølede og sammen med is/soft ice eller creme fraiche ville de sagtens kunne bruges som en dessert til en jule-hygge-spise-ting


Opskriften har jeg fundet på bagsiden af en pakke muffinsforme. Faktisk fik jeg først øje på opskriften, idet jeg var ved at smide emballagen ud. Jeg blev fanget af opskriften og nu får du den, så du også kan bage disse skønne muffins

Opskrift på krydrede æblemuffins ca 12 stk

250 g mel
100 g sukker
4 tsk bagepulver
1/2 tsk salt
1 tsk stødt kanel

50 g smeltet smør
2 dl mælk
1 æg

2-3 æbler

Drys:
2 spsk sukker
1/2 tsk stødt kanel

1. Tænd ovnen på 200 gr
2. Mel, sukker, bagepulver, kanel og salt blandes i en skål
3. I en anden skål piskes smeltet smør, æg og mælk sammen og røres i de tørre ingredienser
4. Æblerne skrælles. Kernehusene fjernes og æblerne skæres i tern og vendes i dejen
5. Dejen fordeles i 12 forme
6. Drys med sukker blandet med kanel
7. Bages i ca 20 min ved 200 gr


2 kommentarer:

  1. Det lyder lækkert. :) Dem tror jeg at jeg vil prøve at bage. :D

    www.badutspringeren.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg, at du skal unde dig selv

      Slet