torsdag den 25. oktober 2012

Flødebolle cupcakes

Jeg har lige fået det nye danske kagemagasin Cupcake Heaven og der er sååååå mange lækre opskrifter deri, som frister min søde tand. Den første, jeg gik i gang med få timer efter at have modtaget bladet, var flødebolle cupcakes. Det lyder lækkert, anderledes og sjovt ;-)




Opskrift på flødebolle cupcakes 12 stk

1 æg
12 miniflødeboller eller 6 store
45 g farin
2 tsk vaniljeekstrakt
80 g vegetabilsk olie
2 1/2 dl kærnemælk
250 g mel
2 1/2 bagepulver
1/2 tsk natron

100 g mascarpone
200 g flormelis
185 g grofthakkede chokoladeknapper

1. Forvarm ovnen til 180 gr
2. Pisk ægget i en skål
3. Skær bunden af flødebollerne og mos flødebollerne med en gaffel
4. Halvdelen af de moste flødeboller tilsættes det piskede æg (den anden halvdel sættes til side til senere brug)
5. Sukker, vaniljekstrakt, olie og kærnemælk piskes i flødebolleblandingen
6. Mel, bagepulver og natron blandes og piskes hurtigt sammen med flødebolleblandingen
7. Fordel dejen i 12 forme
8. Bages i 20 min ved 180 gr
9. Lad kagerne afkøle i formen
10. Fyldet laves ved at piske mascarpone i en skål sammen med flormelis. Herefter tilsættes den resterende halvdel af de moste flødeboller og de hakkede chokoladeknapper
11. Toppen skæres af kagerne, fyldet smøres på og toppen sættes på igen



Og de er lækre ;-)

Jeg har allerede planlagt, hvilken opskrift jeg skal prøve i aften. Dejligt med masser af inspiration :-)

2 kommentarer:

  1. MUMS de lyder rigtig skønne, de skal bestemt afprøves. må hellere få købt det blad også

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det endelig, der er såååå mange skønne opskrifter

      Slet