søndag den 18. december 2011

Peberkagehus

Her er så mit peberkagehus :-)



Jeg har selv skåret det ud. Det er pyntet med royal icing og harlekinsknapper. Jeg har sat det sammen med smeltet sukker, men av jeg brændte mig på det flere gange undervejs. Næste gang sætter jeg det sammen med royal icing - ja af skade bliver man klog ;-)

Opskriften er den samme, som jeg har brugt til juletræet og til fuglehuset

Opskrift


125 g smør
200 g sirup
150 g brun farin
500 g mel
1 tsk peber
1 tsk st ingefær
1 tsk st kardemomme
3 tsk st kanel
2 tsk natron
1 æg

Smør, sirup og farin smeltes i en gryde over svag varme. Krydderier og natron røres i og massen køles lidt af. Ægget og melet røres i og dejen æltes godt igennem. Lad dejen hvile et par timer på køl

God fornøjelse

4 kommentarer:

  1. Rigtig fint og sødt peberkagehus. Jeg har kun brændt mig på smeltet sukker en enkelt gang, og det var også mere end nok!

    SvarSlet
  2. Avv ja.. det gør hammer nas, men sikken et fint hus du har fået ud af det !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Kageleg, Kager skal der til og Camilla: Mange tak :-) Rigtig god jul til jer

    SvarSlet