lørdag den 17. december 2011

Lambeth teknik

Jeg har for nogle uger siden været på et kursus, som var arrangeret af en af pigerne i kageklubben. Det var i Lambeth teknik II ved Sif




Det var første gang, jeg prøvede denne teknik, men jeg kan faktisk godt lide at arbejde med den. Sif undeviser efter den gamle Lambeth metode, som var berømt i den første halvdel af det 20. århundrede. Metoden er opkaldt efter Joseph A. Lambeth, som var konditor og har vundet flere priser. Lambeth metoden består af en række figurer, der sættes sammen på forskellige måder for at skabe et mønster. Der arbejdes med sprøjteglasur i en teknik kaldet "overpiping", hvor man lægger flere lag ovenpå hinanden.
Du kan læse mere og se flotte billeder på Sif's hjemme side. Sif selv er en dygtig og humoristisk underviser

2 kommentarer:

  1. Det er du sluppet ret godt fra! Det er bestemt ikke let, men det er vældig hyggeligt og meditativt at lave den form for dekorationer :-)

    SvarSlet
  2. Piskeriset: Tak :-) Det er nemlig hyggeligt og jeg har planer om at lave mere og eksperimentere videre, men.....jeg har så mange projekter

    SvarSlet