torsdag den 1. december 2011

Konfekt i en fart

Det lyder som noget, der skal prøves...


Opskriften har jeg fundet i det nye nummer af BoligLiv og det skulle være intet mindre end himmerigsmundfulde! Opskriften indeholder den nye marcipan fra Odense med skovbær, som vi fik i sponsorgave til sukkerblomstkurset med Tanja Hansson

100 g Odense hvid chokolade
100 g Odense Ren Rå Marcipan med Skovbær
50 g mandler

Marcipanen skæres i tern
Mandlerne ristes i ovnen ved 180 gr i 15 min
Chokoladen smeltes enten over vandbad eller i mikroovnen

Det hele røres sammen og fordeles i en form, der er beklædt med bagepapir. Den skal på køl i min 2 timer, inden den skæres ud i passende stykker

Det er da nemt!

Jeg har ikke selv smagt det, da jeg ikke kan li' tåle mandler. Jeg har serveret det for min dejlige mand, som  synes, at det smagte godt. I morgen får mine søde kollegaer lov til at smage :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar