onsdag den 26. oktober 2011

Chokolade cookies

Jeg har længe gerne ville bage nogle chokolade cookies og ikke bare en hvilken som helst. Nej det skulle være de store, sprøde udenpå og lækre bløde indeni. Nu har jeg endelig fundet en god opskrift. Jeg fandt den hos søde Camilla, som har bloggen himmelske kager, men I får den selvfølgelig også her. Nååå ja, det er måske på sin plads at sige, at opskriften tager udgangspunkt i en opskrift fra The Hummingbird Bakery


Jeg siger jer - de er gode! De kan sagtens laves mindre, for der er virkelig gods i dem ;-)

Du skal bruge:

50 g usaltet smør
450 g mørk chokolade
2 æg
170 g lyst muscovado sukker (kan købes i supermarkederne)
1 tsk vaniljesukker
85 g mel
1/2 tsk salt
1/2 tsk bagepulver

Fremgangsmåde:

Du hakker halvdelen af chokoladen og smelter den sammen med smørret over et vandbad
Æg, muscovado sukker og vaniljesukker piskes sammen til en luftig masse
Chokolademassen hældes i æggemassen og det hele piskes godt sammen
Mel, salt og bagepulver sigtes i massen lidt ad gangen
Den sidste halvdel af chokoladen hakkes og vendes rundt i massen

Med en ske sætter du dejen på bagepapir i den mængde, som du ønsker. Dejen trykkes flad. Lav ikke kagerne for tæt, da de flyder lidt ud under bagningen

De skal bages ved 170 gr i en forvarmet ovn i 15 min. Kagerne er færdige, når de begynder at krakelere og blive blanke på overfladen. Lag kagerne køle af på bagepladen, inden de lægges på en bagerist

God fornøjelse :-)

5 kommentarer:

  1. Med en Hummingbird bagebog kan man ikke slå fejl!

    SvarSlet
  2. Prinsesse Suh: nej, de næste indlæg bliver også med indlæg derfra :-)

    Bianca: Det er de også, men de skal nok spises i små mængder pga det store indhold af chokolade

    SvarSlet
  3. Ja, de er ret gode de kager. Og de er alle de øvrige opskrifter fra den bog også.

    SvarSlet
  4. Jeg syntes jeg har set et sted at du skulle sælge bogen the hummingbird bankers kogebog, er det rigtigt,
    Mvh Heidi

    SvarSlet