torsdag den 6. oktober 2011

Æble cookies

Det ses og mærkes nu også tydeligt, at efteråret er her - men det giver jo også anledning til en del indendørs sysler fx kagedekoration :-) En af mine nyeste cutter er en æblecutter og med æbletræerne som bugner lige nu, må det da være tiden til at tage denne i brug

Jeg har valgt at dekorere kagerne på forskellig vis, så kan man jo vælge den metode, der falder en bedst for


De to yderst til venstre er dekoreret med fondant. Jeg har brugt den samme cutter til at udstikke fondanten med som er brugt til kagen - nemt og hurtigt

Det midterste røde æble er med hvid fondant, som jeg efterfølgende har "dustet" med pulverfarver i rødlige og orange nuancer. Det giver et mere naturligt og livagtigt look

De to æbler yderst til højre er med icing tilsat pastafarve. Du kan nemt selv lave icing (flormelis og past. æggehvide og evt citronsaft). Først sprøjtes de yderste kanter med en tyk icing. Når denne er tørret op gøres icing'en tyndere (tilsat mere æggehvide) og "rammen" fyldes ud

Godt efterår til jer alle

2 kommentarer:

  1. Hvor er de bare søde. Må man spørge hvor du har købt din æble cutter?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej

      Det kan jeg simpelthen ikke huske, desværre

      Slet