lørdag den 24. september 2011

Blomster kage - malet på

Jeg har længe gået og haft lyst til at male på en kage og nu skulle det altså være


Nu er det jo ikke helt det samme at male på en kage som at modellere en blomst eller person, som sættes på kagen. Når man maler, har man kun et forsøg og derfor er det ikke lige noget, man gør på en kage, der skal på kaffebordet. Jeg har derfor brugt 3 dummies (flamingokager), som jeg har beklædt med fondant. Herefter har jeg malet med pulver- og pastafarvet blandet op med en lille smule (og det er altså virkelig lidt) klar alkohol. Stænglerne er malet først og dernæst blomsterne


Jeg har modelleret 3 blomster a la mine franske anemoner. Disse er børstet med pulverfarve og dernæst med en tilsvarende pulverfarve med lidt glimmereffekt. Den sorte midte er lavet af (surprise) sort fondant, hvor kanterne er rullet i små kugler, som jeg har farvet sorte med pulverfarve



Jeg er selv tilfreds med resultatet og jeg skal da helt klart lege videre med at male på kager :-)

14 kommentarer:

  1. Wauv - det ser bare rigtigt godt ud. Hvorfor alkohol?

    SvarSlet
  2. Den er j intet mindre end fantastisk - det er du virkelig sluppet godt fra, så du skal da helt sikkert male på flere kager.
    Knus Line

    SvarSlet
  3. Prinsesse Suh: Tak :-) Jeg bruger alkohol, da det fordamper - så smart (desværre er det ikke mig, der har fundet på det)

    Fru Wind: Mange tak Line. Jeg har tilmeldt mig det malekursus hos Sofisticake, som vi talte om til sukkerblomst weekenden. Skal du ikke med?
    Knus Lone

    SvarSlet
  4. Hvor er den smuk - rigtig flot lavet!!

    SvarSlet
  5. uha Fantastico!
    Det er du god til (ligesom alt der har med kager at gøre). Jeg synes "kagemalerier" er det smukkeste, for alle sanser. :)

    SvarSlet
  6. Så er jeg også meldt til malekursus hos Sofisticake. Sig endelig til, hvis du tager den lange vej over Fyn, så giver jeg kaffe på vejen;o)
    Knus Line

    SvarSlet
  7. Hvor der set fantastisk ud, og så især med at blomsterne er på som modelleret... Det giver en flot effekt! Jeg håber snart at begi mig ud i sådan noget... Meget snart!

    SvarSlet
  8. Gitte: Tak :-)

    Solrun: Nu er det lige før jeg rødmer. Jeg har allerede motivet klar til mit næste "maleri"

    Line: SUPER :-) Har endnu ikke helt fundet ud af, hvilken vej vi kører

    LittleSunshine: Det var også den kombination jeg faldt for. Du må endelig gøre det ..... meget snart. Det er sjovt og en anderledes måde at arbejde med kagedekoration på

    SvarSlet
  9. Hej Lone

    Hvor er den bare SMUK....

    Ser bare vildt godt ud og jeg kan rigtig godt lide dine blomster.

    Smuk kage

    SvarSlet
  10. Susanne: Tak skal du ha'. Jeg kan også godt lide blomsterne og så er de forholdsvis nemme at lave :-)

    SvarSlet
  11. Tilfreds, den der bør du vist være MEGET mere end tilfreds med - Wow,
    den er flot

    SvarSlet
  12. Totaltikage: Okay NU rødmer jeg :-) Mange tak - det var sødt sagt

    SvarSlet
  13. Camilla: Mange tak :-) og velkommen til DK igen

    SvarSlet