søndag den 7. august 2011

"How to" på anemoner


Så har jeg fået lavet en "how to" på mine anemoner, som lovet i et tidligere indlæg :-)


De er faktisk rimelig nemme at gå til - så held og lykke!


Jeg har brugt følgende:

1. roller pin
2. duster (engangsvaskeklude med marzina)
3. sort sprinkles
4. petal glue
5. 2 stk 5 petal rose (to størrelser lige efter hinanden)
6. hvid og sort fondant tilsat tylose
7. ball tool
8. flower foam pad
9. pensel
10. roll and cut mat (du kan også anvende voksdug)


Start med at rulle din fondant tyndt ud
Herefter stikker du to blomster ud, en i hver størrelse



Placer en blomst af gangen på din flower foam pad
Med din ball tool kører du langs alle kanter 
Husk at "ball'en" skal være halvt på blomsten og halvt på flower foam pad


Volia!


Herefter skal de tørre
Jeg plejer at tørre dem i bakker, hvori grønthandleren har haft sine æbler
 Jeg forer den forinden med staniol, så blomsterne ikke hænger i 
Dette giver blomsterne en flot form



Jeg triller en lille kugle af sort fondant og trykker den flad
Den pensles med petal glue og vendes i de sorte sprinkles


Så skal anemonen samles, dette gøres med petal glue

Nemt og smukt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar