tirsdag den 28. juni 2011

Converse sko

Jeg har længe ville lavet en miniature udgave af de populære Converse sko. Jeg har søgt på nettet og fundet en arbejdstegning og kastet mig ud i projektet


Skoene er simpelthen så søde, så I skal da også have fornøjelsen, så jeg har lavet en how-to-do med beskrivelse af arbejdsgangen og taget billeder undervejs



Jeg har brugt en duster, en fondant cutter, en rullepind, pental glue, pensel, en engangsvaskeklud, sugarcraft gun, tip nr 6 fra Wilton (er ikke på billedet), farvepen "Sundae pink" fra kagebutikken og fondant i hvid og pink "Rose" fra Wilton. Fondanten er tilsat tylose


Delene til skoene skæres ud efter mønster


Der laves mønster svarende til syningerne med fondant cutteren
Hullerne til snørebånd laves med en tip


Den hvide snude sættes på først


Den sættes dernæst på sålen langs kanten. Jeg bruger små stumper af en engangsvaskeklud for at holde den oppe


Dernæst sættes hælkappen på


Det hvide bånd forrest sættes på først, dernæst det lange bånd samt stroppen bagerst



Jeg laver snørebånd med min sugarcraft gun.Snørebåndet sættes i (og det kan altså drille, så vær forberedt på, at det kræver flere forsøg)
Husk at mærket med stjernen skal sidde på indersiden



Det færdige resultat set fra siden


og forfra

Så er det bare at lave endnu en - husk at sålen skal vende modsat, så du får en højre og venstre sko :-)


God fornøjelse!

Jeg har skabelonen til at ligge som en fil. Jeg sender den gerne til dig, hvis du er fast læser. Send mig en mail, så sender jeg skabelonen som fil, så du kan printe den ud

2 kommentarer:

  1. Du må gerne sende filen på converse sko til charlotteludvigsen@mail.dk
    På forhånd tak.
    Knus Charlotte

    SvarSlet
  2. jeg er også meget interesseret i at få filen til disse ekstremt søde sko. :)

    juliehjorthhansen@gmail.com

    Hilsen Julie

    SvarSlet